iklan

14 November 2010

Hari Minggu

Assalammualaikum w.b.t

Seperti biasa aku bangun awal pagi di hari minggu. Kalau musim ujian amali 2.4km yang lepas,aku mewajibkan diri ini untuk berjogging di pagi Ahad dan di masa2 lapang yang ada. Tapi kini, bermalas-malasan la pulak. mana x, malam lewat tido ler katakan...tapi still bangun awal la beb. ok..back to the story....mula tu aku dh bgun awal pagi..ermm...fikir cm mls mow senam2..jadi rebah balik.tido zzzzzz...pastu tjaga lagi jam7.30...ermm rumate masih tido la.....teringat semalam geng2 ajak g pasar tamu.ermm...mow bgunkan rumate x ya?? aku berfikir sejenak..huuu..xyah la...nti dia badmood pulak..ekekeke...so..aku bio je dia tido n aku duduk 'tercangok-cangok' dekat hujung katil aku berfikir nak buat ape ek...

Adoina..dah la aku kepanasan..kenapa mkin hari mkin panas nie ek.aku terfikir sesuatu yg menakutkan..huhu..dulu bilik aku sejuk sgt tpi skrg bleh wat aku bpeluh setiap saat ooou...isk33....nie yg bengang nie...nak tido pun susah..huhu...k lepas aku dok termenung aku pun rebah balik...t'lupa pd janji ku utk g pasar tamu ngn kwn2....aku rebah dan t'tdo balik kerana godaan mata melihat rumate yg masih tidur nyenyak.

tok! tok! tok! uhhhh..sapa kacau pagi2 buta nieh,kataku(pagi buta ke.matahari dh naik)...aku n rumate pun bgun mdgr ketukan pintu smkin kencang.rumate pun g bukak pintu n  terpacul muka c farahatun membawa  mknan sedap2 yg mgoda gelora perut ku yg lapar. dgn suara yg lantang dia memekak..weii!!bgun2!!! siap mintak pinggan ngan pisau dgn suara dia yg besar tu na..aku yg tgh btapa  di dlm selimut malas mow kuar mkin kukuh mbalut tubuh dgn selimut tebal ku itu..haha..marah pulak c farahatun tgok org belom bgun. dia nak bagi kek rupanyer...bah2 apa lagi..rezeki jgn ditolak...sbb malas mow angkat aku bgi jer sudu kat atas meja utk dia potong kek tu..kek span coklat..yum2...thanks ye farah..ekekek...lepas dia bgi dia pun blah pegi bilik geng2 yg lain.

Teringat ngn janji semalam nak g pasar tamu..tgok jam...uh..masih awal lagi...apa lagi aku ngn rumate cepat2 g bsiram.pastu siap2 pkai bju pj kelas wrna biru lagi.......setibanya di tamu kami pun jln2 ngn geng2 kmi (mcm biasa la::sapa yg kenal tu) c faizol,bidin,aku dn zati(rumate). ada yg beli itu..beli ini..aku tgok jer..sbb dh byk aku beli brg kat kk hari tu..ermmm...boring...just cuci mata jak la..

Habis la satu pasar tamu yang besar  tu kami pusing-pusing..dari depan hingga belakang, dari kiri hingga kanan, semua kami redah.smpai satu tempat tu ada kawasan yang jual mcm2 haiwan peliharaan...n aku ternampak benda kiut@haiwan@makhluk Allah nie sangat la excited aku..mmg pantang law nmpak 'benda kiut nie'....dari dulu aku nak beli tapi mama x soh, dia kata sapa nak jaga.sapa nak beri mkn law aku xda.."tu..kucing kat umah ko x jaga pun,xcuci berak nya, xbgi mandi" teringat kata2 mama..kekke..aku pun jawab "maa...kakak kan ade..tu dia slalu jga kucing,cuci berak,beri mandi..siap jadi bidan time mumy putih beranak lagi''ekekke...itu dulu la..hahhaa...aku nak juga 'benda kiut ni.suatu hri nanti sy akan bela juga. nak tau pe 'benda kiut' nie..hehe...arnab la bah...tdi aku nmpak dia mcm mow pegang,mow peluk tpi dia tido pulak dlm sangkarnya...aku suka yang warna putih tu...comel..kiut..cantek...huhu...

Habis dh citer rabbit ek..kami sambung pjlnan kami..jln2....pastu tsinggah kat tmpat jual ubat2 tradisional.. pemuda yg mjual tu pulak aku mcm kenal..mcm familiar,mcm penah tgok...dgn gayanya yg smart,topi nya,bju nya..ecehh..haha...pastu dia pun cerita la pasal benda2 yg dia jual nie..aku mmg nak beli kayu pelibas manis tu.utk babah aku...babah aku kuat merokok..nak kasi dia kurang merokok sikit pun jadi la..pemuda yg mjual tu mesra alam sikit...ermm siap memuji diri lagi..cakap muka cm artis...huhu..pastu kwn dia pown ckp.."tadi ada budak ckp muka dia cm Maulana AF8 tu"hahaha...dorg ketawa+kami pun ketawa...ermmm..tpi mmg ada iras2 sikit la...patut la aku cm pernah tgok..pemuda a.k.a kembar Maulana tu siap bagi hadiah free lepas beli kayu pelibas tadi...kekekke..lawak eh nangga nya....

Then,jalan2 lagi.. terus g Medan Selera mow mkn tgh hari~lapar...hehe....dorg makan nasi aku mkn soto ayam jak la...xda selera la nak mkn nasi.sambil itu,minum coke....mkn2..abis kenyang~alhamdulillah..habis cerita2..kami pun balik..dan zohor dah.abis dah cerita.....ngee. ^_^ itulah cerita hujung minggu aku n de'geng.ini merupakan hujung minggu terakhir kami bagi sem ini.....Happy Holiday.








sempat take!take! suasana pasar tamu tuaran





No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...