iklan

30 March 2010

Tips :: Tidur

Assalammualaikum...
hari nie kita nak kongsi ckit rahsia kat korg:


TIDUR YANG MELEMAHKAN AKAL


1) Tidur selepas Subuh iaitu pada awal-awal pagi


2) Tidur selepas Asar.


3) Tidur di bawah cahaya matahari walaupun hanya sebahagian daripada badan terkena cahaya matahari.


4) Tidur yang terlalu banyak.


Tabib – tabib amat tidak menyukai tidur terutamanya selepas Subuh dan Asar kerana dipercayai boleh melemahkan akal dan pengamalnya akan mengalami kegoncangan dan gangguan saraf. Anda mungkin pernah mengalami, selepas terbangun dari tidur pada waktu senja, otak anda menjadi bingung seketika dan tidak dapat membezakan adakah waktu tersebut adalah pagi atau senja !




Pengalaman aku ::
pernah skali aku baru balik dari berlatih silat.....balik awal la time tu..terus aku g mndi...rehat jap kat atas katil..(kata jap jer)..skali aku tertido..astrfirullahalazim...tinggal solat asar dh masok pulak solat maghrib...aku pe lagi time tgok jam konfius nie pagi ker malam.....then aku ingatkan dh pagi..auch..lewat bgun..sarapan pagi??saper buat??aku terus g dapor tgok dorg tgh mkn.....aikss...mkn dwaktu pgi ker dorg nie...adik aku sempat ejek.."selamat pagi kak dee"....hikksss...aku btambah lar konpius..aku tanya mak aku.."nie pagi ker malam?"..
then mak aku kata "ngigau ekk??"hahaha...dorg semua ketawakan aku..hikkss...aku pe lagi blah dri ctu utk mnunaikan ape yg lom dtunaikan tdi....
lepas kejadian tu aku serik dah tido petang2....kalo nak tido pun aku set utk tido 1jam jer....pasang alarm kat hpn kuat2....kalo xbgun jugak xtau ler..kwkwkwkwkw...




sekian,wassalam

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...