iklan

08 December 2011

Cuti-cuti Malaysia ?

Assalammualaikum wbt... 

keifa halukum kawan2..hee...alhamdulillah kita bertemu kembali....eley.. ala2 Dj radio gitu.hihi

Di malam yang indah ini, aku menyusun kata2 puitis lagi syahdu untuk diungkapkan pada yang sudi mendengar...
cecece...mcm mana introduction??ok??haha
mengarut ada la...

en.google

seperti yang kamu! kamu! kamu! tau..aku sekarang tengah cuti semester a.k.a cuti panjanggg..
macam biasa kalau cuti semester balik rumah la..
ada yang tak balik ke??woo dasyat gak kalau tak balik tu.
emmm..kalau balik rumah korang selalau buat apa??
 Lepak ngan kengkawan? Jalan2? Shopping? Melancong??
Haaa! itu la yang aku nak citer hari ni...

Pada suatu pagi yang indah..burung-burung pun berkicauan...
Aku sebenarnya dah cuti kan..tapi..........
Aku cuti duduk rumah je..hehehe
Sebab..
Parent aku..belom cuti lagi..
hahaha...maksudnya..aku pun lom cuti lagi lah kan2..
Oleh sebab mak ayah aku tak cuti lagi aku dok umah jadi suri rumah sepenuh masa
Ok! ini bukan entry mengeluh pasal penat jadi suri rumah ok..heh
(mcm ada je ko mngeluh..grrh^^)

Aku dah buat lagu untuk jadual aku sepanjang hari..nak dengar tak?? 
eh..dengar tak leh..baca je la lirik dia eh..

*nyanyi ikut tiun lagu Bangun Pagi ok

Bangun pagi gosok gigi, 
Pergi dapur buat kopi,
Pergi kumpul baju kotor
Baling dalam meeeesin..

Kumpul pinggan,cuci pinggan 
susun pinggan dekat rak
ambil penyapu pergi sapu
ambil mop, mop lantai..

Jenguk mesin, ambil baju
pergi ampaian jemur baju,
tengok parit penuh lumpur
sapu sekejap sampai bersih

Pukul spuluh masak nasi
goreng ayam, masak sayur,
hidang nasi terus makan
dah kenyang terus kemas.

Bila petang hari hujan
angkat kain kat ampaian,
lipat kain, susun kain
Huh..habis juga akhirnya..

eh..lom lagi..

Pukul lima masak nasi,
Masak lauk makan malam
lepas makan terus kemas
duduk tunggu masterchef....hehe

Habis rancangan masterchef
pergi bilik buka laptop
tengok facebook,buka belog
errr..takde pape tutup aje.

mata ngantuk sudah penat
jadi suuuri rumah
tutup lampu golek golek
akhirnya saya pun tido..

-Tamat-

haha..macam tu la kisah aku yang jadi suri rumah sepenuh masa.
aku tak kuar rumah..
hari-hari buat benda yang sama
ops..yang tiada dalam lirik wktu solat, wktu aku bgi ikan ngan kucing aku makan
waktu aku tengok citer korea.waktu mandi dan waktu tutt...waktu tett..waktu bla bla bla..

Sebenarnya aku tak sabar nak jalan2 ngan keluarga aku.
sebab selalu nya masa cuti akhir tahun kami akan pergi mana2 je la untuk jalan2
kadang2 pergi balik kampung nenek yang sebelah mama..n mcm2 lgi tempat.
InsyaAllah lepas mama ngan babah aku cuti
Lepas habis SPM/STPM 16dis nie..kiteorg terus g bercuti
(apa kaitan spm/stpm ngan mam babah ko??)
mama aku penyelia kawasan...babah aku pengawas..ok? aresso?

ok.tu jela aku nak citer..
Babai..

en.Google


Wassalam^^


nota conteng:: cuti, cuti juga..ibadah dan iman jgn lupa upgrade ye^^

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...