iklan

11 December 2011

Tudung Labuh Hipokrit?




السلام عليكم و رحمة الله و بركاته 

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh
Peace and Mercy and Blessing of Allah be upon you




Tudung labuh hipokrit !!

Tunjuk Baik konon!!

Nak berlagak alim la tu !!

Dah la KUNO !!

Eeeee..kampung gila stail !

. . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Pakai tudung labuh hipokrit?
Kuno??

Biar apa orang cakap......

Saya diam saja.....

Tapi....

Tak bermakna saya diam saya iyakan saja.


Biar saya jawab kat cini je. nanti karang saya citer panjang lebar awak2 sume tak faham..
Buat muke tak faham seposen....T_T

Bertudung wajib tau tak...
Saya pakai tudung labuh bukan saya nak tunjuk baik
Tapi memang dah tanggungjawab saya sebagai wanita a.k.a perempuan untuk melabuhkan tudung..
Saya pakai dapat pahala free..
Awak yang tak pakai tu dapat dosa free lagi banyak..

Islam menyuruh wanita memakai tudung dan melabuhkan tudung hingga menutupi dada..
Sebab tu saya nak pakai tudung labuh..
Awak tak caye awak leh tanya kakak usrah saya..
saya rasa semua orang pun tahu tu..
Saya bukan nak tunjuk baik sangat pun
Saya nak berubah jadi lebih baik je...


" Allah memimpin sesiapa yang dikehendakiNya kepada Nur hidayahNya itu....
[Surah an-Nur : ayat 35]


Apabila meneliti keadaan penampilan diri yang agak tak sempurna penutupan auratnya, hati ni tiba-tiba terasa malu kepada Allah.
Mengenangkan kejahilan diri melanggar perintah dan garisan panduan yang telah ditetapkan oleh Allah makin bertambah rasa malu dan hina di sisi Allah.
-_-
Saat diri mula kembali ke jalan Allah
ada saja tomahan orang sekeliling
Apa salah orang yang nak berubah jadi baik?
Tentang baik atau tak baik orang yang nak pakai tudung tu
Kira no dua la
Yang penting no satu..menutup aurat! sebab itu adalah wajib.
Kenapa mesti keluar statement cakap perempuan bertudung tak semestinya baik..
Kenapa mesti buat statement macam tu ?
Jadi orang yang tak pakai tudung tu baik ke?
Saya tak cakap orang tak pakai tudung tak baik 
Tapi yang pakai tudung tu jauh lebih baik daripada awak yang tak pakai tudung tu

Cuba awak bayangkan masa awak post status bagi statement macam tu
Ada sorang perempuan baru nak bertatih memakai tudung
Lepas tu terbaca status awak..
Dia rasa kurang keyakinan diri dan membatalkan niat bertudung disebabkan status lazer awak tu
Elok orang nak berubah pakai tudung  terus tak jadi pakai tudung..
Dah la sakitkan hati orang..dapat dosa lagi sebab keluarkan statement yang boleh mempengaruhi orang supaya tak bertudung..
Berlipat-lipat dosa free awak dapat
Awak suka ke macam tu ? kumpul dosa free.
Saya bukan nak timbang dosa pahala awak tapi awak fikir-fikirlah masa nak blow statement macam tu

Ni lagi sorang..
Awak ni kejap pakai tudung
kejap tak pakai tudung
Gambar kat facebook awak pun dah macam chipmore dah saya tengok
hari ni awak guna profile picture ada tudung
esok awak guna profile picture guna ikat rambut reben besar
sambil awak tayang betis awak guna seluar pendek tu.
eee..malu la saya tengok
macam saya pulak dapat dosa sebab tak tegur awak tau tak

Lepas tu lagi yang awak sorang ni..
memang tak bertudung langsung kann
kononnya tak dapat hidayah lagi..
nak tunggu bila baru nak dapat hidayah kalau awak tak usaha sendiri


Awak tak payah la nak permainkan hukum Allah
Berdosa tau tak
saya taknak awak dapat dosa
sebab saya anggap awak kawan saya
saudara seIslam saya
Awak tahu makhluk yang menentang dan mempersoalkan hukum Allah ni siapa?
Syaitan tau tak !
Ingat tak diorang mempersoalkan perintah Allah supaya mereka sujud kepada Nabi Adam. . .
Mereka mempersoalkan perintah tu. . .tak percaya kenapa Allah suruh mereka sujud kat Nabi Adam sedangkan mereka mengaku mereka lebih mulia dari Nabi Adam..
Kemudian mereka menentang perintah Allah itu...
Apa Allah buat pada mereka?
Nak jadi seperti itu ke..

Awak ingatlah...
saya selalu berharap awak akan berubah untuk menjadi lebih baik
Awak tak perlu lah cari banyak alasan untuk dijadikan modal awak
Awak tahu tutup aurat tu wajib
Bila orang tegur awak bukan semestinya orang tu nak tunjuk baik
tapi dah tu memang tanggungjawab orang untuk tegur awak.
Saya bukan suruh awak pakai tudung labuh yang macam ustazah pakai tu atau macam yang saya pakai
tapi cukup la awak pakai tudung yang menutup aurat
melebihi paras dada, tak nipis dan selesa.
Orang pakai tudung untuk tutup aurat bukan KUNO. tapi itu TANGGUNGJAWAB.

awak ingat ni. . .
Allah berfirman dalam surah QS.Ar-Ra'du (13):11
Allah tidak akan merubah nasib suatu kaum jika bukan kaum itu sendiri yang merubahnya.

akhir kata..wassalam


nota kaki :: apasal emo sangat ? haha. . .



carilah teman yang mempu membawa kita ke jalan yang diRedhai.
InsyaAllah.^^

**sayang awak2 semua

6 comments:

  1. Jangan pernah berhenti untuk jadi lebih baik di sisi Allah hanya disebabkan oleh tohmahan mereka yang kurang faham..Teruskan usaha..optimiskan diri..mereka yang mengutuk kadangkala tidak faham situasi kita..abaikan an keep moving..Tak rugi bila tak berhenti :D

    ReplyDelete
  2. terima kasih ^^ syukran jazillah atas dorongan

    ReplyDelete
  3. yea afwan alaik..kullu min fadlik rabbik..inna amanna billahi wa rasullihi.Uhibbuki Fillahi ya Ukhti Jamillah...rajin2lah visit my dorm next sem k :D

    ReplyDelete
  4. kat blok B aras 2..ostel pompuan k...jgn clap..hihi

    ReplyDelete
  5. ea? sama blok ngan saya lah....aras pun sama..akak ni yang mana satu ea? nama diberi apa?hahahaha

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...